Començaré pel
BASC
( Sistema de Evaluación de Conducta de niños y adolescentes)
àmbit: de 3 a 18 anys
temps orientatiu: més o menys 10 a 20 minuts Pares/ tutors i 30minuts els nens
finalitats i aspectes que podem avaluar:
- En relació a les dimensions patològiques: Conducta, Trastorns emocionals i problemes de la personalitat.
- En relació a la dimensió adaptativa: Habilitats socials i lideratge
El material el qual disposa i esdevé d'importància a l'hora de passar-lo és:
- AUTOINFORME PEL NEN ( test personal que respon l'alumne la qual respon preguntes sobre ell mateix)
- QUESTIONARIS PER PARES ( test on responen aspectes relacionat amb ells mateixos i amb el seu fill o filla)
- QUESTIONARIS PER TUTORS ( test on respon el tutor relacionat amb aspectes que aquest observa a nivell escolar)
- HISTORIA ESTRUCTURADA DEL DESENVOLUPAMENT DEL NEN ( aspectes importants que tracten des de l'embaraç fins aspectes relaciona amb l'actualitat del nen o nena)
- SISTEMA D'OBSERVACIÓ DE LA CONDUCTA ( per enregistrar diferents punts relacionats amb la conducta dins del context escolar del nen.
Segons la edat trobem
P1/T1--> aplicat amb nens de 3 a 6 anys
P2/T2--> aplicat amb nens de 6 a 12 anys
P3/T3--> aplicat amb nens de 12 a 18 anys
els autoinformes pel contrari comencen S2, a partir de 8 anys.
RESULTATS
Una vegada aplicat el test i obtingut els resultats inserits a l'ordinador, obtenim diverses gràfiques que ens permeten analitzar els diferents aspectes.
Si el test troba algun aspecte que s'han de tenir en compte, a sota apareix ELEMENTS CRÍTICS, on apareixen el numero d'algunes preguntes les quals són importants per incidir-hi.
Hola Cristina, m'ha agradat molt aquest apartat on reculls els test que s'utilitzen. De fet, quan vaig col.laborar en la correcció d'una prova en el Centre de Pràctiques em vaig adonar del que em costava!Ens cal més rodatge...
ResponderEliminarAnem parlant...
Totalment d'acord Tina!! A mi això dels test en coneixia però clar, aixó de posar-lo a la pràctica és una altra cosa....poc a poc!!! Avui si més no, passaré un wisc-IV! Ja explicaré a veure que tal!
ResponderEliminarBona tarda Cristina,
ResponderEliminarEstaria bé que es reflectís al bloc la teva anàlisis de com s'ha planificat l'avaluació dels casos que vas presentant i quina és la raó per triar unes proves determinades i no unes altres i en funció de què.
Si estàs present o passes tu alguna de les proves, transmetre’ns com ha estat la teva experiència, quines errades i/o encerts has tingut, què has après per tal d'extrapolar-ho a futures situacions.
Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.
ResponderEliminarHola Cristina
ResponderEliminarAl centre on realitzo les pràctiques també utilitzem el BASC per explorar la personalitat. Crec que és de les proves estandaritzades més útils que actualment es poden trobar al mercat amb aquesta finalitat.
1- Permet explorar els elements de la personalitat d'infants que es troben en una franja d'edat on és complicat accedir a aquesta informació per la via convencional a través del llenguatge.
2- Permet obtenir informació d'un mateix alumne des de tres punts de vista/ contextos diferents ( individual- autoinforme, escolar - tutors, familiar- pares)
3- Cobreix una franja d'edat molt àmplia 3-18. Això permet comparar resultats d'un mateix alumne al qual s'hagi administrat la prova en diferents moments de la seva vida per tal de veure'n l'evolució.
4- Ofereix informació tant d'escales clíniques com d'escales adaptatives, a més de les dimensions globals
5- S'inverteix poc temps tant en l'administració com en la correcció.
Què en penses?
Hola Cristina
ResponderEliminarAl centre on realitzo les pràctiques també utilitzem el BASC per explorar la personalitat. Crec que és de les proves estandaritzades més útils que actualment es poden trobar al mercat amb aquesta finalitat.
1- Permet explorar els elements de la personalitat d'infants que es troben en una franja d'edat on és complicat accedir a aquesta informació per la via convencional a través del llenguatge.
2- Permet obtenir informació d'un mateix alumne des de tres punts de vista/ contextos diferents ( individual- autoinforme, escolar - tutors, familiar- pares)
3- Cobreix una franja d'edat molt àmplia 3-18. Això permet comparar resultats d'un mateix alumne al qual s'hagi administrat la prova en diferents moments de la seva vida per tal de veure'n l'evolució.
4- Ofereix informació tant d'escales clíniques com d'escales adaptatives, a més de les dimensions globals
5- S'inverteix poc temps tant en l'administració com en la correcció.
Què en penses?
Hola Cristina
ResponderEliminarAl centre on realitzo les pràctiques també utilitzem el BASC per explorar la personalitat. Crec que és de les proves estandaritzades més útils que actualment es poden trobar al mercat amb aquesta finalitat.
1- Permet explorar els elements de la personalitat d'infants que es troben en una franja d'edat on és complicat accedir a aquesta informació per la via convencional a través del llenguatge.
2- Permet obtenir informació d'un mateix alumne des de tres punts de vista/ contextos diferents ( individual- autoinforme, escolar - tutors, familiar- pares)
3- Cobreix una franja d'edat molt àmplia 3-18. Això permet comparar resultats d'un mateix alumne al qual s'hagi administrat la prova en diferents moments de la seva vida per tal de veure'n l'evolució.
4- Ofereix informació tant d'escales clíniques com d'escales adaptatives, a més de les dimensions globals
5- S'inverteix poc temps tant en l'administració com en la correcció.
Què en penses?
Hola Irene,
EliminarTrobo molt interessants els arguments que ens aportes sobre el BASC. En prenc nota perquè encara no la conec.
Anna M
Hola Irene i Anna!
ResponderEliminarLa veritat és que la Irene té tota la raó sobre els aspectes que comenta del BASC. Si tens oportunitat Anna, intenta coneixer-ho...sinó, jo et puc fer 5 cèntims més!