Páginas


domingo, 2 de diciembre de 2012

Experiències amb el WISC

 En una de les entrades vaig explicar les parts en que consistia el WISC -IV. Primerament vaig coneixer les parts detalladament, el temps que requerria i el prodeciment d'execusió perque aniria a passar un WISC-IV a un nen de 15 anys.
Sincerament al principi, i suposo que com tot, estava una mica nerviosa, sort que la tutora de pràctiques estava al costat i anava ajudant-me i donant explicacions i anotacions a tenir en compte.




En una primera sessió amb el nen vaig realitzar les proves:

  • CUBOS
  • SEMEJANZAS
  • DÍGITOS
  • CONCEPTOS

En la segona sessió vam continuar amb:

  • CLAVES
  • VOCABULARIO
  • LETRAS Y NUMEROS
  • MATRICES
  • COMPRENSIÓN
  • BÚSQUEDA DE SÍMBOLOS
  • FIGURAS INCOMPLETAS

En la tercera sessió li passarem les proves optatives per tenir més resultats

  • ANIMALES 
  • INFORMACION
  • ARITMETICA 
  • ADIVINANZAS


En la primera sessió vaig estar passant les proves, però era la meva tutora qui anotava els resultats. això va fer que em centres bastant en com ho havia de fer i per exemple en VOCABULARIO determinar quan havia de formular una altra pregunta per a que definís millor el concepte. Tal com he dit, al principi suposava un repte, ja que és una prova important i volia que sortis bé. Despres de fer la primera prova, ja vaig agafar soltura amb això del Wisc IV! Cal dir que per ser la primera vegada que el passava, havia de revisar els erros, o els temps màxims, o els inicis de preguntes i exemples al tractar-se d'un nen de 15 anys.

En la segona sessió vaig passar les proves i a més apuntava al full!La tutora estava allí per ampliar alguna explicació i per consultar errors, temps... Ja en aquesta sessió, i el fet d'haver  analitzat i rellegit el Wisc i totes les seves parts va fer que em senti segura i sortís contenta de les dues sessions, si mes no, satisfeta per haver passat la meva primera prova.

Ara tocará la segona part....l'avaluació de les proves!

4 comentarios:

  1. Hola Cristina,

    M'agraden molt tots els detalls que ens expliques sobre el WISC-4. En prenc nota perquè m'interessa de debò anar coneixent més aquest test.

    Anna M

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gràcies Anna! Sincerament quan el poses en pràctica és quan més aprens de com fer-ho servir, quins aspetes has de tenir en compte...t'animo a que el puguis passar encara que sigui una vegada!

      Eliminar
  2. Bona tarda Cristina,
    Només una entrada des de la darrera del dia 21. Han passat gairebé dues setmanes!
    Entrem a la recta final de l’activitat. Insisteixo en la necessitat de sovintejar les entrades: es tracta d’un “diari”, tot i que en format bloc, però un “diari”.
    Hauries d’enriquir el bloc amb aquells aspectes en que té mancances: incorporació d’elements teòrics apresos en el decurs de la carrera, tot relacionant-los amb la pràctica real en el context del Pràcticum; aportacions més personals (p.e., com t’havies preparat per passar una prova complexa com el Wisc-IV?), incorporació d’elements teòrics que relacionin la teoria apresa amb la pràctica psicopedagògica en el context real de les pràctiques... etc
    Ànims i bona feina en aquestes dues setmanes que resten de PAC.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Imma!
      Intentaré afegir més entrades tal i com recomanes! En relació al Wisc, vaig esperarme a les 3 sessions per passar-lo definitivament i analitzar com havia anat, tal i com vaig reflexar en l'entrada!
      Prenc nota del que haig de millorar i ho fare en aquesta recta final!
      Gràcies!

      Eliminar