sábado, 8 de diciembre de 2012

Valoracions sobre correció del WISC

Ja fa temps que volia escriure un comentari sobre la avaluació del test Wisc-IV que vaig passar a un alumne.
 Sincerament trobo que la avaluació és molt important i he aprés bastant. Ara analitzarem poc a poc cada prova. Hi han proves que m'han semblat senzilles, cal dir que al ser la primera vegada res resulta senzill, però comparat amb unes altres del test si que no presenten gaire dificultat. A continuació especificare aspectes que vaig tenir en compte a la avaluació i com ho he fet en relació a cada prova.

CUBOS
Al passar aquesta prova hem d'apuntar el temps que ha trigat el nen/a i si ha dibuixat correctament la figura amb els cubs. Després de realitzar  la prova hem de comptar els punts. De la pregunta 1 fins la 9 es puntua segons si ha realitzat correctament la figura. Ja concretament de la figura 9 fins la 14 es puntua més o menys segons el temps que ha trigat. Al final hem d'anotar puntuació directa ( la puntuació que ha sumat tenint en compte la bonificació pel temps) i també  puntuarem la puntuació sense tenir en compte la bonificació pel temps

SEMEJANZAS
Aquesta prova personalment crec que és una mica complicada per corregir. Al full d'anotacions, s'escriu el que el nen/a li sembla en que s'assembla. Depenent del grau de semblança i de la seva resposta li hem de posar 0,1 o 2 punts. Hi han preguntes que pots intentar preguntar-li per veure si et dona una resposta més ajustada. Sort del llibre, que aquest et propsa respostes les quals algunes si que s'ajusten a les de l'alumne ( més o menys)  i pots donar la puntuació precisa.

DIGITOS
Aquesta prova és de les més senzilles a l'hora de corregir. Es puntua els punts que ha obtingut en relació al orden directo i també en relació a l'ordre invers. Despres es suma les dues per obtenir la puntuació màxima obtinguda.

CONCEPTOS
Aquesta prova consisteix en anar suman 1 o 2. No resulta res complicada en avaluar.

CLAVES
Amb una plantilla, es va corregint el nombre de figures que ha acertat en un màxim de 120".

VOCABULARIO
Aquesta prova, i crec també pel cas del nen que estavem passant, ha sigut més entretinguda de corregir. En general es relacionades amb la expressió i les quals has d'ajustar les respostes de l'alumne a les directrius que et marca el llibre. Segons aquestes puntuarem de 0,1 i 2 punts.

LETRAS Y NUMEROS
En aquesta prova es va sumant la puntuació per intento i la puntuació per element. Em va semblar senzill de corregir.

MATRICES
Al igual que l'anterior es puntua 0 per si no es correcte i 1 .

COMPRENSIÓN
En aquesta prova tenim les respostes apuntades del nen/a i amb l'ajuda del llibret anem posant 0,1,o 2 punts. Al igual que he comentat abans, aquestes proves relacionades i on hem marcat les respostes del nen/a el qual hem d'ajustar a les possibles respostes que ens dona el llibre, m'han resultat més complicades.


En aquest punt i sobretot veient la importància de la correccio trobo que el suport de la tutora ha sigut molt important per resolder supervisar i donar-me explicacions referents a la avaluació d'aquest test.
Tanmateix em va ensenyar a calacula la edad cronologica real de l'alumne en el moment de passar el test.
Tanmateix a traves dels resultats que hem obtingut de les diferents proves, agafem les puntuacions directes de cadascuna, les anotem i anem a una tabla que s'ajusta a la edat del subjecte.
Al final ens surt la suma de les puntuacions escalars, les quals hem de fer una conversió per trobar les puntuacions compostes.
Les puntuacions escalars fan referencia a aspectes en relació a la comprensión verbal, memoria de treball, raonament perceptiu, memoria de treball i velocitat de processament.

COMPRENSIÓ VERBAL:

  • semejanza
  • Vocabulario
  • Conceptos
  • informacion
  • adivinanzas


RAZONAMIENTO PERCEPTIVA

  • cubos
  • conceptos
  • matrices
  • figuras incompletas


VELOCIDAD PROCESAMIENTO

  • claves
  • busqueda de simbolos
  • animales

No hay comentarios:

Publicar un comentario