miércoles, 8 de mayo de 2013

reflexió i modificació de la intervenció

Aquesta setmana vull fer aquesta entrada en relació al cas del nen de 16 anys. Fins el moment he estat treballant amb ell, entrant i participant en les sessions tal i com vaig plasmar al guió, alhora de conèixer diferents casos i entendre de primera mà què significa, que comporta i què implica ser un professional psicopedagogic.

 Fent memòria del cas, un dels aspectes a treballar amb ell era la responsabilitat vers els estudis i poteciar l'expressió oral.  En el primer aspecte trobem mancances en la organització i supervisió de les avaluacions ( no s'apunta les notes que treu,sempre estudia en l'ultim moment fent una llegida general del tema, mai troba el moment, es despista amb el mòbil...) És per aquest motiu que ens proposem ajudar-lo en aquest punt tant important i que afecta als seus estudis (i motivacional)

 Els objectius que hem treballat durant 4 setmanes  eren:

- Apuntar a la agenda totes les notes que li diuen dels controls del 2n trimestre i 3r trimestre
 - Elaborar una plantilla amb el seu horar ( escolar, futbol, repàs i anglès) i el temps lliure que li queda per estudiar o fer deures.
- Cumplir la plantilla del temps d'estudi fixat ( ja sigui amb els deures o repassant el que han treballat)
- Deixa el mòvil en un altre lloc diferent quan estudia o fa deures.
- Establir unes pautes d'estudi ( ja que llegint el dia anterior no funciona).
 - Portar un registre del que proposem al centre conjuntament amb els pares, mitjançant un correu conjunt tant al nen com als pares amb les petites tasques que li manem  que faci a casa.
- Potenciar la comunicació i opinió verbal sobre temes d'actualitat, articles interessant, posicionaments i arguments segons diversos temes. Fer que sigui conscient i pugui tenir una opinió pròpia i ben argumentada sobre aspectes que l'afecten ( portar movil a classe, possible repetició....)

Però fent una reflexió conjunta de les setmanes que han passat, el treball que ens havia d'enviar i comprometre a fer  no ha funcionat.

Ell havia de enviar-nos 
- El dilluns per la tarda ens havia d'enviar per mail una foto o el document amb el planning de les hores d'estudi, temps lliure i dedicació a deures que faria durant aquella setmana

- Esquemes que es prepararia i faria de tema de socials 
- Resums amb les seves paraules d'alguns dels esquemes

En resum, ell havia de ser conscient i responsable del tema estudis, poc a poc, organitzant-se i nosaltres ajudant-lo i motivant-lo.

Durant dues setmanes no ho va complir, deia que estava molt vago, que no s'hi va posar. Quan arriba al centre és concient que no ho ha fet i despres de parlar-ne de la situació ( final 4T ESO, possibles consequències com repetir, motivar-lo, i treballar altres aspectes relacionats amb la expressió oral....) surt amb ganes i conscient però això és perd pel camí ja que no ho compleix.

És per aquest motiu que hem plantejat canviar per la sessió de la setmana vinent. Canviarem completament i ens centrarem més en els aspectes emocionals i autoestima.


No hay comentarios:

Publicar un comentario