lunes, 12 de noviembre de 2012

cas nen 6 anys

 En l'anterior entrada ja vaig començar a situar el cas del nen de 6 anys. fem així una repassada, cal dir que és un nen que presenta problemes de conducta a casa i agressivitat.

Un cop conegut la informació extreta pels diferents contexts, als pares se'ls va reunir per explicar i coneixer la realitat de l'alumne i enfocar la intervenció conjunta amb ells.

Primerament, al tractar-se d'un nen de 1r amb 6 anys, es va tractar de treballar l'autocontrol per mitjà del semàfor ( dels tres colors) . Aquest semàfor s'hauria de treballar tant a casa, com a l'escola i en altres contextos que el nen en pugui utilitzar per autocontrolar-se.
La reunió amb els pares va servir per a que ells siguin participes del canvi que el nen ha re realitzar i alhora esdevinguin el punt de suport i ajuda que necessita el nen per realitzar aquest canvi i concretament en l'aspecte d'autocontrol. Així doncs, han de posar en pràctica tot el que al centre es treballa amb el nen.


PRIMERA SESSIÓ AMB EL NEN

El nen a la primera sessió es va mostrar tranquil i atent a les explicacions que la tutora realitzava. Li va explicar per a que serveix un semàfor i que les persones tenim un semàfor a dins.




SEMÀFOR:
 Quan el nostre semàfor està verd, no hi ha cap problema i podem relacionar-nos jugar...en canvi, a vegades el nostre semàfor està en groc i al igual que al carrer, hem de parar i mirar....potser alguna cosa ha fet que el nostre semàfor estigui en groc però si parem un momentet i observem tranquilament potser podem arribar a que el semàfor estigui verd un altre cop.Tanmateix a vegades si no podem arribar a posar-lo verd, de groc passa a vermell, i es quan estem molt enfadats. En aquest cas hem de parar, respirar i esperar que es posi en verd per a continuar.
Amb el nen es va estar jugant amb els colors del semàfors, identificant emocions i estats amb cada color...




EMOCIONS


En la primera sessió amb ell, també es va treballar les emocions: content, trist, enfadat... i es va relacionar amb coses de la seva vida quotidiana. Finalment amb un dau on cada cara és una emoció, vam estar jugant 4 adults i el nen. El nen ens anava passant le dau i segons l'emoció haviem d'explicar una situció relacionada amb aquesta.

En un principi el nen es va mostrar molt reservat, però el dau ens el tirava amb energia i fort. A vegades es despistava i estava pendent d'altres coses, sense prestar massa atenció. Després de jugar i parlar sobre les emocions varem passar a fer una....



INTRODUCCIÓ RELAXACIÓ


Per mitjà d'un soldat ( que té els musculs tensos i camina amb les cames aixecades) i d'un osset de peluix, es va tractar el to muscular tens i relaxat. Només va ser una introducció per a la següent sessió.

No hay comentarios:

Publicar un comentario