Páginas


jueves, 28 de marzo de 2013

Descripció del projecte


1.     Descripció del tema del projecte



El centre on realitzo les practiques s’anomena “Centre psicologia Onment”. Es tracta d’un centre format per un equip de professionals especialitzats en diferents àmbits de la psicologia.
 El projecte del Practicum II,  es centra en l’àmbit de psicologia infantil i juvenil i en el de reeducació. Aquests àmbits ofereixen la possibilitat de conèixer dins d’un ambient real aspectes del TDA-H, diferents trastorns generalitzats del desenvolupament, trastorns de conducta i d’ansietat, trastorns de l’aprenentatge tot adequant i realitzant una prevenció, avaluació i intervenció, entre d’altres. Tanmateix es tracta d’un centre que col·labora amb diferents associacions, tals com la de TDAH i Universitats, fet que m’ajudarà a ampliar aspectes més teòrics.
Principalment una de les finalitats i objectius que em plantejo al llarg d’aquest projecte és conèixer i ajustar la meva pràctica a les diferents dificultats i necessitats que sorgeixen dels diferents nens i adolescents que arriben al centre, ja vinguin per part de trastorns de conducta, d’aprenentatge, per TDA-H.... Concretament  en aquests casos, es detectarà el motiu per a que l’alumne necessita l’atenció i s’adequaran els recursos necessaris per a poder millorar en els aspectes destacats., ja sigui a partir de demandes per les escoles i/ o dels propis pares.
En aquest sentit s’intenta treballar tenint present tots els contextos que afecten tant als infants com als adolescents (context familiar, personal i escolar) per tal de trobar solucions a les demandes.
Tanmateix per fer front a aquests objectius que em proposo al  llarg del meu projecte és important intervenir i participar de manera activa. La meva participació en els casos esdevindrà activa des de l’inici de la demanda, fet important per conèixer tots els aspectes  i en els diferents contextos que intervenen (personal, familiar i escolar). Si més no, cada cas dels nens o adolescents suposarà l’aplicació de mesures, recursos i tècniques diferents. 
En primer lloc un cop coneixent l’origen de la demanda i realitzant una petita entrevista se’ls aplicarà els qüestionaris i tests pertinents per determinar aspectes essencials en els trastorns, dèficits o necessitats que presentin. Un cop determinat els aspectes a millorar i coneixent els contextos que influeixen, en les sessions individuals que es portaran a terme s’aplicaran recursos i tècniques per tal de satisfer les necessitats de cada cas. Concretament  els dos casos els quals centraré  el meu projecte conjuntament amb els punts anterior esmentats són:
Cas1:Els pares d’un nen de 15 anys arriben al centre psicopedagògic privat perquè té un baix rendiment acadèmic i poca autoestima.
Cas 2: La mare d’un nen de 12 anys arriba al centre preocupada pel futur canvi cap a l’institut. D’altra banda cal incidir a nivell escolar les dificultats socials que presenta. 

2 comentarios:

  1. Cristina, em sembla molt interessant el teu projecte de pràctiques, penso que aquest àmbit és un dels més importants o corrents en la nostra futura feina i per tant, crec que et serà molt útil haver fet les pràctiques en aquest centre.

    Del contrari fer les pràctiques en un institut, com és el meu cas, m'està agradant molt, però penso que potser és un àmbit més concret i/o reduit i que potser m'agradaria veure altres "coses" també, perquè quan acabem la carrera no em senti perduda.

    Bé, ànims amb les pràctiques! Aniré seguint el blog!

    ResponderEliminar
  2. Hola marina!
    la veritat és que estic molt contenta amb tot el que estic aprenent del meu centre de pràctiques. Trobo que la continuitat, el dia a dia, enforteix aquest aprenentatge, veure nous recursos, casos, propostes....

    ResponderEliminar